555-555-5555
mymail@mailservice.com
מורה ליוגה היא בעצם מנהיגה של הקבוצה.
המורה כמנהיגה מבינה ויודעת לאן היא רוצה לקחת את התלמידים שלה.
וברורים לה הערכים שחשובים לה, עקרונות וגבולות יוצרים מרחב בטוח למורה ולתמידיו,
ובתוכם אפשר לגדול ולהתפתח.
היום יותר מתמיד התלמידות והתלמידים שמגיעים אלינו זקוקים לדמות הזאת שתוביל, תשפיע ותכוון.
מה מייחד אותי כמורה ליוגה לילדים?
התשובה על שאלה חשובה זו, נדונה לעומק במהלך קורס מדריכות יוגה לילדים.
התנסות בהוראה, חקירה ולמידה מתוך התרגול, הלכה למעשה, ומתוך ההתבוננות בעצמי ובתלמידי, מאפשרת כר פורה לתובנות ויצירת חזון.
מתוך ההתנסות בהוראת ברכת השמש, פיתחנו דיון מעמיק במטרה ליצור "אני מאמינה", קוד האתי והעקרונות שאליהם ניתן לחזור ולקבל השראה.
ואילו הם העקרונות:
כתבו תלמידות הקורס, דניאל הראל, חגית קופנס, ילנה מרגוליס, לירון שם טוב, מי-טל הלוי רוזנבלט, מורן ברק, מורן מטרי, שושי גדות
עריכה: דניאל הראל.
· המורה תהיה מתרגלת מסורה, מתמידה, עם תשוקה ואהבה כלפי היוגה.
· חשוב שנשמור על מבט בגובה העיניים, מבט מכבד שרואה את הילד כאינדיבידואל משמעותי ובעל השפעה. לא נעשה זאת מתוך מקום שאומר לילד מה צריך לעשות.
· נגיע מוכנות ונכין את השיעורים במלואם – נקדיש את תשומת הלב הנדרשת, נשים לב למטרות וליעדים שהצבנו, ונדאג לשיעור בעל תוכן שיעשיר את עולמו של הילד.
· בשיעורי היוגה נאפשר לילד מרווח פעולה ומרווח בחירה לפי ראות עיניו. ניתן דגש לרצונותיו ולדעותיו של הילד וניצור מרחב שיתופי ומאפשר.
· נגיע עם לב פתוח למפגש, בענווה, ונזכור ללמוד כל פעם מחדש מהתלמידים, נקשיב ונרחיב את הידע בעזרתם. חשוב לשמור על סקרנות, עירנות וחקירה של הדברים מזוויות שונות.
· נשמור על שוויון בין התלמידים ללא הבדלי דת, מין ומוצא אתני או דעה.
· נשמור על בריאותו הנפשית והפיזית של התלמיד כולל פרטיות, סודיות ומוגנות של הילד. במידה ויש מגע בשיעור – הוא צריך להיות לאחר רשות מהילד וחשוב לכבד את האינטימיות ואת הרגישות שכרוכות בכך.
· נאפשר לילדים להיות מי שהם, לקבל את עצמם בייחודיות שלהם ולא נשאף לשנותם. נראה כל ילד על פי היכולת שלו ונעבוד בהתאם.
· נקפיד כמורות ליוגה להיות בחמלה כלפי עצמנו, ללא שיפוט עצמי. רצוי לזרום עם השיעור, לצאת מתבניות, לשחרר.
· לא נפגע באחר ולא ניפגע בעצמינו. אם אנחנו באות לשיעור ומעליבים אותנו/ מעבירים ביקורת/ מעירים לנו, נדאג שלא להוציא את התסכול על הילדים. להיות בחמלה ובמודעות כלפי הפגיעה.
· רצוי שהגישה של המורה תהיה פתוחה, זורמת ויצירתית.
· מומלץ להגיע לפני השיעור כדי להעמיק את הקשר עם הילדים וללמוד על מצב הרוח באותו יום.
· כמורות ליוגה נהווה דוגמה אישית לתלמידים שלנו: נתרגל וניישם את היאמא והניאמה האיבר הראשון והשני
· המורה תוביל את השיעור ממקום של שקט, רוגע, בטחון. המורה היא מרכז של שקט במידה ויש התרחשות תזזיתית. לצד זה נעשה שימוש בקול נכון: רך ורגוע מצד אחד, אסרטיבי מהצד השני.
· נציב גבולות ברורים: יש לעמוד על הרצף שבין גבולות אל מול חופש אישי. המורה תאפשר חופש אישי בתוך הגבולות שהיא הציבה ביחד עם הילדים.