555-555-5555
mymail@mailservice.com
"גישה של חביבות, רחמים, שמחה, שוויון נפש
כלפי מושאים הגורמים לאושר, סבל, שכר ועונש - מצלילה את התודעה."
33 1. יוגה סוטרה , פטנג'לי
10 הדיברות למורה ליוגה לילדים
בקורס מורים ליוגה לילדים , אנו לומדים טכניקות שונות ומגוונות לעבודה עם ילדים. אך בסופו של דבר המורה, מנוסה ככל שיהיה תמיד יחזור ויתמודד עם אותם אתגרים לפעמים ממש כאילו סיים אתמול קורס מורים ליוגה לילדים. לדעתי, זה היופי של המקצוע, שהוא כל הזמן מפתיע ולא שגרתי.
אם נקפיד על הכללים הבאים בשעורי יוגה לילדים, כל מה שלמדנו בקורס מורים ליוגה לילדים יפרח ממש כמו פרחים באביב.
1. הגישה של המורה ליוגה לילדים תהיה פתוחה זורמת ויצירתית. מומלץ לעשות תרגול רוחני, ישיבה ומדיטציה לפני השיעור על מנת להגיע ממוקד רגוע ושמח. רצוי להגיע כרבע שעה לפני השיעור כדי ליצור ולהעמיק את הקשר אישי עם הילדים והגננת\המבוגר האחראי וללמוד על מצב הרוח באותו היום.
2. המורה, יהיה בוגר קורס מורים ליוגה לילדים מקצועי ומוכר, יהיה בעצמו מתרגל ותלמיד נלהב ומלא תשוקה , ויפגין אהבה רבה ליוגה. המורה ישאף להנהיג ולא לשלוט, יקרין צניעות ומתינות, בטחון עצמי ומיקוד במטרת השיעור, הוא המוביל של השיעור ועליו להיות ספונטני במהלך השיעור. המורה מוביל את השיעור מתוך מקום של שקט ורוגע, בטחון. הוא מרכז של שקט במידה וההתרחשות תזזיתית.
3. גבולות [מול] ביטוי אישי וחופשי . החל מהשיעור הראשון יציג המורה גבולות ברורים. יבהיר את כללי ההתנהגות בזמן השיעור. הכללים צריכים להיות ברורים גם למבוגר האחראי ובשיתוף פעולה אתו. יחד עם זאת בתוך הגבולות שנקבעו ליצור מרחב שמאפשר ביטוי אישי, יצירתי, אינדיבידואלי וחופשי עם הילדים.
4. מגע פיזי – ילדים זקוקים ל מגע שהוא מכוון ומרגיע, ומגע שווה יותר מעשר מילים. יחד עם זאת חשוב לגעת מתוך כבוד והקשבה לגבולות האינטימיים והאינדיבידואלים של כל ילד. מגע חשוב במיוחד במהלך ההרפיה, לשם השקטה קרקוע ויצירת קשר אישי עם הילד. מגע על המצח או על הגב. יחד עם זאת הרגישות במצב ההרפיה היא גבוהה וכדאי לחכות כמה שיעורים לפני המגע. חשוב לשמור על קשר עין עם כל תלמיד ותלמיד במהלך השיעור.
5. שימוש ב קול נכון: רך ורגוע, אסרטיבי, ברור, נמוך. לא לצעוק לא לדבר מהר מדי, כזה שמבהיר גבולות אבל ממקום רך ומכיל ונינוח.
6. המורה יהיה אקטיבי במהלך השיעורים, והוא מתרגל את כל התנוחות עם הילדים . משתתף פעיל במשחקים. המורה יתחבר לילד הפנימי שבתוכו וליכולת משחקית ויצירתית, התהליך הקסום הה מתחיל כבר בקורס יוגה לילדים, והוא כיפי מאד.
7. חזרות וקביעות [מול] שינוי – טקסטים קבועים בפתיחה בסיום ובחימום יוצרים מסגרת מובנת וסדר קבוע במהלך השיעור. אין לוותר עליהם. בקשו מהילדים לאומר אותם יחד אתכם. זה נותן להם מקום ברור נוסף בהם בטחון. אין לעשות שינויים גדולים מהר מידי, הילדים לא ישתפו אתכם פעולה וישתעממו. אל תחששו לחזור שוב ושוב על אותו משחק אחד במהלך כמה חודשים. לפני שמלמדים משהו חדש, יש לחזור על מה שנלמד.
8. קצב השיעור – על השיעור להיות קצבי וזורם. מהיר. מעברים חדים וברורים בין תנועה לשקט. התפרקות לרגיעה.
9. אלתור – יכולת האלתור והווירטואוזיות של המורה חשובה מאוד במהלך השיעור. כמו שאנו מלמדים בקורס מורים ליוגה לילדים אין להיצמד למערך השיעור שהוכן מראש אלא להיות פתוחים לשינויים ולרעיונות העולים במהלך השיעור אצל המורה וחשוב מכל - אצל הילדים. אל תהססו לתת לילדים להוביל אותכם ולקסם להגלות לפניכם במלוא עוצמתו.
10. העצמה – טובת הילד והעצמתו יעמדו במקום הראשון. עלינו כמבוגרים לזכור שתודעתו של ילד שונה מתודעתו של מבוגר, ואינה פחותה ממנה. תשומת לב מיוחדת תינתן לשוני ולהבדלים הפיזיים רגשיים בין הילדים, תוך נתינת מענה לצורכיהם השונים.
" התבונן היטב בתלמידך בטרם תאמר לו את המילה הראשונה.
הנח תחילה, לזר אופיו להיחשף במלוא החירות,
ועל מנת שתיטיבי לראותו בשלמותו." ז'אן-ז'אק רוסו. 1762.
לפרטים על קורס מורים ליוגה לילדים עם אסנת ישראלי ונתי שטייינר לחצי כאן
לפרטים נוספים והרשמה לקורס מורי יוגה לילדים לחצו כאן