555-555-5555
mymail@mailservice.com
על תרומתה של היוגה לרווחה ובריאות הנפש בקרב ילדים ונוער:
סקירת מחקרית והרהורים על הפוטנציאל המנטאלי הבריאותי של היוגה.
"יוגה לילדים אינה גרסה פשוטה יותר של יוגה למבוגרים, זהו תרגול ייחודי. חשוב לתרגל יוגה עם ילדים במקום שבו טבעי להם להיות, ולחוות יוגה דרך הנאה וכיף.
השאיפה הבסיסית של הוראת יוגה לילדים צריכה להיות, שאימון היוגה מחזק את ההערכה העצמית של הילדים, מאפשר להם התמקדות כלפי פנים, בגופם ברגשות ובמחשבות שלהם, נותנת מקום לרצון שלהם לבוא לידי ביטוי, ותורמת להבנה שלהם את עצמם מבפנים."
"יוגה היא הגבלת תנודות התודעה, אז שרוי הרואה בצורתו שלו". יוגה סוטרה, פטנג'לי
כללי:
מאמר זה דן ביוגה ככלי בעל פוטנציאל שמאפשר לילדים ונוער בהתמודדות עם מצבי לחץ וחוסר איזון. יוגה היא אימון של הנפש והגוף שמביאים לאיזון רגשי. אנו דנים בכך שילדים וצעירים צריכים כלים מתאימים כדי להקשיב פנימה לגופם, לתחושותיהם ומחשבות. יוגה עשויה לסייע להם להתפתח בדרכים טובות, לחזק את עצמם ולהיות חברתיים ותורמים.
ראשית, אנו מתייחסים לאופן שבו ילדים וצעירים בימינו העולם עומד בפני ציפיות רבות וגירוי מתמיד דרך האינטרנט ועוד טכנולוגיות תקשורת ותקשורת. אחת הסיבות לכך שילדים חווים מתח ו
האתגרים של בריאות, הנפש הם שהגלובליזציה חושפת את בני הנוער בכל רחבי העולם לדרישות, סטנדרטים ואפשרויות חדשות. יש גם לחץ מוגבר להצליח בבית הספר, בין היתר בשל תחרות מוגברת אך גם ממגוון אפשרויות זמין לצעירים בתקופה העכשווית מאשר בעבר. בחלקה הטענה שלנו היא על העובדה שהחברה המודרנית מציעה שפע הסחות דעת ואטרקציות לא רצויות, וזה קשור במיוחד לטכנולוגיות מדיה חדשות, הנוכחות הדומיננטית של מכשירי מולטימדיה והזמן שהילדים משקיעים בהם הם אינדיקטורים ברורים לשינוי באורחות החיים וסדר עדיפויות של הדור החדש שלנו. טכנולוגיות מדיה אלו הן אמנם משאבים יקרי ערך בחיי ילדים וצעירים. לתקשורת, למידה ובידור, יש תחרות מתמדת על תשומת הלב של הצעיר.
הטענה מרכזית במאמר זה היא שיוגה עשויה לעזור לילדים ולצעירים להתמודד עם לחץ ובכך לתרום באופן חיובי לאיזון בחיים, ברווחה ובריאות הנפש.
במאמר נציג ספרות מחקר שמצביעה על כך שיוגה משפרת את רווחתם הפיזית והנפשית של הילדים. באופן דומה, תרגול יוגה בבתי הספר מסייע לתלמידים לשפר את החוסן, את מצב הרוח ואת כישורי הוויסות העצמי הנוגעים לרגשות ומתח.
מבוא:
הגלובליזציה חושפת ילדים וצעירים בכל רחבי העולם לסטנדרטים ואפשרויות חדשות שונות. כעת לילדים לא רק שיש משאבים חדשים בחייהם, אלא שהם גם צפויים לשפר את הביצועים שלהם. מוסדות שונים בחיי ילדים ובני נוער, כגון משפחה, בית ספר והמדיה, מספקים כל הזמן גירוי וגם ציפיות. לחשיפה זו לציפיות ודרישות חדשות יש פוטנציאל ליצור מתח בחיי הצעירים, במיוחד כזה הקשור להערכת הביצועים שלהם. מחקרים אחרונים מראים כי הדור הלחץ ביותר הוא הצעירים הנוכחיים (1). לדוגמה, הסקר המקוון "מתח באמריקה" מ -2012 דיווח על רמת מתח ממוצעת של 5.4 מתוך 10 בקרב 2,020 משיבים בארה"ב שהיו בני 18–33. החוקרים ראו כי רמת לחץ של שלוש עד שישה היא בריאה (2). הסקר מצא כי בני דור המילניום (גילאי 18–33 שנים) לחוצים יותר מכל דור חיים אחר. כמו כן, סיכוי נמוך יותר לתת למגיבי הדור בדור המילניום להעניק לבריאותם ציון A. כמעט מחצית מהם הודו כי אינם מודעים לכך, שללחץ יכולות להיות השלכות בריאותיות חמורות. אם לא מטפלים בעקביות, רמת לחץ גבוהה עלולה להפוך למצב כרוני, שעלול לגרום למגוון בעיות בריאותיות, כולל חרדה, נדודי שינה, כאבי שרירים, לחץ דם גבוה ומערכת חיסון מוחלשת. מחקרים מראים כי מתח יכול אפילו לתרום להתפתחות מחלות גדולות כגון מחלות לב, דיכאון והשמנת יתר או להחמיר בעיות בריאותיות קיימות.
כאשר הורים צעירים אלה אחראים על טיפול בילדים, הם עשויים נוטים להעביר את המתח שלהם לילדיהם; לפיכך, המצב הופך להיות מדאיג ומדאיג כפליים עבור משפחותיהם. ילדים לומדים להפנים את המתחים. ציפיותיהם המוטלות על עצמן לעמוד בסטנדרטים שנקבעו על ידי מחנכים ובתי הספר והחברה עלולות לגרום להם לחרדה. יתר על כן, הפנמה של ציפייה עצמית עלולה להפוך לבלתי ניתנת לניסיון עבור צעירים. ראינו שילדים די טובים בהסתרת מצוקתם והלחץ הרגשי מהוריהם, מכיוון שהם אינם רוצים שהוריהם ידאגו בגללם. הם רוצים לרצות את הוריהם בהתנהגויות "המתאימות" וה"נכונות חברתית "שלהם. ילדים לא אוהבים לעצבן את הוריהם ולהיות הסיבה להוספת מתח הורי קיים.
על פי גישה קונסטרוקטיביסטית, ילדים וצעירים מתקשרים את מצבי חיי יום יום ועם השקפות עולם שיכולות להיות שונות משל מבוגרים. בהתאם לתיאוריה זו, אנו מאמינים שילדים מתפקדים כסוכנות לרווחתם ובעלי היכולת להתפתח להיות שותפים לרווחה עם משפחותיהם, חבריהם והחברה. עם זאת, ילדים תלויים בסביבתם ובערכים שהציבה החברה על מנת להקל על פוטנציאל ההתפתחות שלהם.
מאמר זה דן ביוגה ככלי פוטנציאלי עבור בני הנוער להתמודד עם לחץ ולווסת את עצמם. יוגה מספקת אימון של הנפש והגוף להביא לאיזון רגשי. נטען כי יוגה מובילה איזון והרמוניה. תזה שפורסמה לאחרונה מצביעה על כך שיוגה היא כלי להקשיב לעצמי ללב שלי (3). אנו טוענים שילדים וצעירים זקוקים לעזרה כזו כדי להקשיב במלחמה על עצמם האותנטי.
לפיכך, יוגה עשויה לתרום להתפתחות בריאה ולבריאות נפשית טובה; קידום בריאות לילדים צריך לכלול שיפור יכולת תשומת הלב שלהם, ההערכה העצמית, העצמה וניהול עצמי. אנו מאמינים שילדים ומתבגרים צריכים להתפתח בהתבסס על אישיותם הייחודית, ולהבין ולהשיג את האיזון בין הכוחות שלהם לבין הציפיות החברתיות שלהם. יוגה עשויה לסייע להם להתפתח בדרכים טובות, לחזק את עצמם ולהיות יצורים תורמים בחינה חברתית.
ילדים, נוער, ובריאות נפשית
ישנן דוגמאות של בני הנוער של היום שמפגינים יותר עמדות רציניות מאלה של הדורות הקודמים. לדוגמה, בנורבגיה, כמו בחלק ממדינות אירופה, צעירים משתמשים פחות סמים מאשר הדורות הקודמים, ביצועים טובים יותר מבחינה לימודית, והם משתתפים פעילים יותר בחברה ובבחירות (4). יתר על כן, בני נוער מתנהגים בצורה הגונה יותר ופחות פלילית, ו עובדים יותר קשה בבית הספר. גם ילדים וצעירים נוטים לשתף את ההורים יותר בערכים מאשר בעבר ובעוד צעירים "מסתובבים" ברשת, רבים מהורי הדור עושה את אותו הדבר. הדמיון הזה עשוי להיות אחת הסיבות לירידה בשימוש בסמים ושבירת נורמות. עם זאת, להתנהגות ידידותית יש את המחיר שלה; מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך
שצעירים מודאגים יותר מעמיתיהם בעבר יתר על כן, מספר גדול יותר של בני נוער מאובחן עם מצבים כגון הפרעת קשב והיפראקטיביות
(הפרעת קשב וריכוז). לחץ מוגבר מופעל גם עליהם להצליח בית הספר עכשיו מאשר בפעמים הקודמות. דגש מוגבר כזה על חינוך ומשמעת עצמית יכולים להיות מאתגרים. כך, יש בעיות פסיכולוגיות יותר בקרב צעירים; דאגות רבות יתר על המידה, יש להם בעיות שינה, וחווה חוסר תקווה ולחץ.
למעשה, בעיות נפשיות נפוצות בקרב ילדים וצעירים במערב, כמו גם באזורים אחרים של עוֹלָם. דו"ח הנוער של האיחוד האירופי לשנת 2012 (EU) מציע שכמעט 10–20% מהצעירים באירופה סובלים מבעיות נפשיות מחלות, בעוד שאחד מכל חמישה נאבק בבעיות רגשיות או התנהגותיות, מקורות אחרים מאשרים כי בעוד שרוב מתבגרים ברחבי העולם בריאים, 20% חווים בריאות נפשית
סוגיות (5). באופן דומה, דו"ח שנערך לאחרונה מעריך כי 15-20% מהילדים הנורבגים בגילאי 3-18 שנים הפחיתו את יכולות התפקוד עקב בעיות נפשיות כגון חרדה, דיכאון והפרעות התנהגות (6). באופן כללי, האתגרים הפסיכולוגיים מתעצמים מסביב גיל ההתבגרות; עקב שינויים פסיכולוגיים וביולוגיים. כאשר הם גדלים, ילדים מתמודדים עם לחצים מצד המשפחה, בית הספר ואחרים הקשרים חברתיים לביצוע מספק ולהתאמה למהירות שינוי קצב ההתפתחות בחברה. התרחיש הנוכחי מאתגר הן את המורים והן את ההורים, כמו גם את הילדים, לטפח מצב בריאותי נפשי חיובי.
המעבר מילדות מוקדמת לנוער ובגרות יכול להיות תובעני בפני עצמו. באמצע ההתמודדות עם שינויים פיזיים, ילדים גם צריכים לפתח את הזהות שלהם, להגדיל את זהותם לקבל אוטונומיה מהוריהם, ולטפל ביחסי עמיתים משתנים. הלחץ על צעירים משתנה גם הוא, מקיף, נושאים אקדמים ומסחריים/שיווקיים, ויחסיים, כמו גם הצלחה בבית הספר, להיות פופולרי, בעל גוף בכושר או רזה, ללבוש את מותגי בגדים מתאימים, ולהיות בעל הגאדג'ט הטכנולוגי העדכני ביותר. מערך הציפיות הזה יוצר מתח שמשפיע גם בריאותם הנפשית והרווחה של ילדים וצעירים והם מעכבים את ביצועיהם בבית הספר.
ילדים סובלים גם מבריונות (בבית הספר ובבריונות ברשת), בעיות התנהגות, בעיות קשב ויסות עצמי.
[כגון הפרעת קשב וריכוז והפרעת קשב (ADD)], פקודות שינה, השמנה, תלות במחשב, שימוש בסמים וחוסר מוטיבציה בבית הספר, אפילו מובילה לנשירה.
אתגרים- שימוש בתקשורת ובריאות של ילדים וצעירים
החברה המודרנית מציעה גם אינספור הסחות דעת ואטרקציות לא רצויות, במיוחד המקושרות לטכנולוגיות תקשורת מודרניות ותקשורת, בהן הפכנו תלויות. הנוכחות מסיבית של אמצעי התקשורת והזמן שהוקדש לילדים לטכנולוגיות תקשורת הם אינדיקטורים ברורים לשינוי באורחות החיים
סדר עדיפויות של הדור החדש ילדים ברחבי העולם מבלים יותר ויותר זמן מול מכשירי הטלוויזיה או מסכי המחשב ובטלפונים הסלולריים, ומייצרים מדיה כחלק מרכזי בחייהם. צעירים היום צפויים להיות כאלה ולעתים קרובות הם כל הזמן מקוונים. פרסום, תקשורת, כמו כמו גם החינוך מציגים תדמית חדשה לגמרי לרשתות חברתיות להפוך את המדיה לנגישה לילדים.
למרות שהתקשורת היא משאב ידע לילדים ולבריאותם הנפשית של המתבגרים, השימוש האינטנסיבי שלה מוביל לשאלות הנוגעות ליכולות הצעירים ולעניין שלהם להביא לאיזון בין פעילות גופנית ונפשית. מחקר קרן של משפחת קייזר בדק את השימוש בתקשורת בקרב צעירים מאוד (0–6 שנים) והגיע למסקנה שאפילו ילדים אלה מוציאים כמה שיותר זמן עם גאדג'טים אלקטרוניים כפי שהם משחקים בחוץ (11). מחקר זה ורבים אחרים יוצרים קשרים בין שימוש בתקשורת והגדלה
של בעיות בריאות כגון השמנת יתר ובעיות גופניות וגבריות אחרות. אנשי מקצוע בתחום הבריאות משתמשים במונחים כגון התמכרות למדיה זיהוי אמצעי התקשורת כגורם למחלות נפש, תלות, התנהגות אובססיבית -כפייתית, בעיות ריכוז, והפרעות קשב אחרות. חששות מסיכונים פיזיים ונפשים, ובטיחות עולים. נושאים כמו בריונות ברשת, חשיפה של ילדים צעירים לאלימות, וחומר מיני מפורש, כמו גם קיצוני או התנהגויות לא הולמות, כולל סטיות החברה, כל זה הרבה יותר קרוב וקל נגיש באמצעות כלי מדיה וטכנולוגיות.
מספקים הקשר. תרבויות ונורמות של פעילויות פנאי, הן גם הקשרים שיש לקחת בחשבון כאשר מבינים את תפקידו של חדש תקשורת ותקשוב בחיי הילדים. ההקשר החברתי של אנשים, כגון משפחה, קהילה וחברים או קבוצות עמיתים. הנוף התקשורתי, כולל התקשורת המסורתית, הוא גם ההקשר לאופן ניכוסם של תקשוב חדש. שימוש לילדים
וקבלה תתווך את ההשפעה הפוטנציאלית של חשיפה תקשורתית. ההשלכות של שימוש בתקשורת יכולות להיות נרחבות, ועשויות להיות להשפיע על האופן שבו ילדים מבלים את זמנם, מתרועעים ואפילו רואים את
עוֹלָם. לפיכך, השימוש בתקשורת של צעירים יכול להיות גורם לאופן בו הם
לחוות את עצמם ואת חייהם.
תרגול יוגה עם ילדים
תרגול היוגה העתיק עשוי לסייע לילדים ולצעירים להתמודד עם לחץ ובכך לתרום באופן חיובי לבריאות הנפש. בספר שפורסם לאחרונה בנושא חינוך ליוגה בהודו, טוען המחבר כי "בקצרה, היוגה היא אמצעי רב עוצמה לפיתוח אישיותם של ילדים והפיכתם למסוגלים להתמודד עם האתגרים והבעיות של ימינו, בסקירה של המאמר, "השפעת היוגה על בריאות הנפש בילדים", חוקרת היוגה הבולטות בעולם, שירלי טלס, מסכמת שיוגה משפרת את רווחתם הפיזית והנפשית של ילדים
באופן דומה, פרופסור הרווארד סאט ביר חאלסה מוצא יוגה בבתי ספר מסייעת לתלמידים לשפר את יכולת החוסן, מצב הרוח והוויסות העצמי הנוגעים לרגשות ולחץ. לפיכך, יוגה היא
כלי חשוב למיומנות חיים לילדים ולצעירים להתמודד עם לחץ ויסות עצמי בפרספקטיבה לכל החיים.
כחוקרים מחנכים ומטפלים אחראיים העוסקים בילדים ובפיתוח בריא של צעירים, מה אנחנו יכולים לעשות כדי לספק להם סביבה מאושרת והזדמנויות לפתח את הפוטנציאל המרבי שלהם?
עם השאלה העמוקה הזו מולנו, נרצה לספק את הטיעונים לבחירת יוגה.
פתרונות לטווח קצר כוללים לרוב תרופות טיפולים לילדים עם בעיות נפשיות, שיכולים להשאיר אותם להתמודד עם ההשפעות השליליות המיידיות וארוכות הטווח. של תרופות לפיכך, עלינו לחפש פתרונות אחרים הכוללים העצמה ולתת לילדים ולצעירים את הכלים לפתח התבוננות עצמית, הגנה עצמית, ויסות עצמי והוליסטי התפתחות אישית עצמית.
העניין העולמי המוגבר ביוגה בעשורים האחרונים הוא בעיקר בשל הציפייה שיוגה יכולה להרגיע את המוח ולהגביר את הבריאות והרווחה הכללית. בריאות ורווחה נפשית של ילדים כוללים פיתוח מערכות יחסים בריאות עם חברים ומורים, והיכולת לווסת את עצמך רגשית נפשית והתנהגותית
יוגה היא טכניקה עתיקה שמקורה בהודו שהופצה בכל רחבי העולם, ואפילו מתחדשת בהודו עצמה. אימון היוגה מורכב מתנוחות (אסאנות), טכניקות נשימה מוסדרות (פראניאמות), תנוחות ידיים (מודרות) ומדיטציה.
ההשפעה החיובית של היוגה על בריאותם הגופנית והנפשית של אנשים ורווחתם, הייתה אמת שמבוססת בתחום ספרות יוגה עתיקה כמו גם עכשווית.
המחקר המדעי האחרון על יוגה מספק הוכחות אמפיריות לחלק מתביעות אלה, ומציין כי שיטות יוגה מסוימות מועילים לבריאותם הנפשית והפיזית של ילדים צעירים.
יוגה יכולה להקל על לחץ, במיוחד בבית הספר.
חשוב לדעת. המחקר שהוזכר על ידי ח'אלסה (17) בקרב תלמידי בית הספר אכן מספקים עדויות להשפעה החיובית של היוגה עליהם על איזון רגשי והפגת מתחים. יוֹגָה צפוי גם לסייע לילדים צעירים ולנוער להגדיל ויסות עצמי ובכך להקל על רווחתם, אינטראקציות חיוביות וביצועים בבית הספר. ממחקר אקדמי אחר עולה כי ליוגה יש פוטנציאל בריאותי משמעותי והיא מועילה במיוחד להתמודדות עם מתח
מאמרים מצביעים על כך ש"הוכחה הולכת וגדלה תומכת באמונה שיוגה מועילה לבריאות הפיזית והנפשית באמצעות ויסות מטה של ציר ההיפותלמוס - יותרת המוח - יותרת הכליה (HPA) ו
מערכת העצבים הסימפתטית.
השימוש ביוגה בקרב ילדים עשויים לסייע להתפתחותם, להגביר את רווחתם, להפחית את הלחץ היומיומי, להקל על ניהול המשקל, וכן להקל על בעיות רגשיות והתנהגותיות, מלבד תרומתה לשיפור המיקוד ותשומת הלב, ישנן עדויות שלתרגול היוגה בקרב ילדים יש השפעה על שיפור שחל בריכוז, הפגת מתחים, מודעות עצמית, מודעות, ויסות עצמי, בגרות התנהגותית ורגשית וביטחון עצמי בחיי היומיום.
ישנן גם כמה הוכחות שבהן יוגה עבדה כתוספת לרפואה טיפול במחלות נפש בעלות השפעות חיוביות. יוגה כטיפול עצמאי דורשת מחקר נוסף, אם כי יש כאלה אינדיקציות חיוביות.
ביקורת: יוגה עשויה בהחלט להיות יעילה כתוספת תומכת להפחתה כמה מצבים רפואיים, אך עדיין לא הוכח כטיפול עצמאי, או יחיד שמרפא.
לפיכך דרוש מחקר בקנה מידה גדול וקפדני יותר עם איכות מתודולוגית גבוהה יותר והתערבויות בקרה נאותות מעודדות מאוד מכיוון שיכול להיות שיש ליוגה פוטנציאל מלהיות מיושם כטיפול תומך/נלווה מועיל לבריאות הנפש של ילדים.
יתרונות פוטנציאליים של תרגול יוגה לילדים ומתבגרים
"היופי ביוגה הוא בכך שהיתרונות שלה זמינים לסטודנטים מכל קבוצת גיל בית ספר"
יוגה יכולה לעזור לטפח מוטיבציה, לטפח מוקד שליטה פנימי, לשפר את השינה וכן בדרך כלל מעודדים חיים בריאים ומאוזנים. יוגה עשויה גם לפתח את העברת המודעות העצמית של ילדים פנימה לרמזים ולרגשות, ובכך לנטרל השפעות חברתיות ותרבותיות שליליות, כולל הלחץ התקשורתי הנוכחי להיות תמיד מקוון וזמין. מאחר ויוגה גורמת לעתים קרובות לשיפור המיקוד והריכוז, תרגול סדיר מלווה לעתים קרובות בביצועים אקדמיים טובים יותר (26). הוכח גם שיוגה לסייע לילדים הסובלים מבעיות קשב , מספר מחקרים הציעו גם שיוגה יכולה לסייע לילדים עם ילדים עם צרכים מיוחדים באמצעות תהליכי שיקום.
ליוגה יש יתרונות פיזיולוגיים לילדים, היתרונות המנטליים של היוגה מתייחסים להרגעת
קצב הלב, המאותת למוח להפעיל את הפאראסימפתטי מערכת עצבים. באופן דומה, יוגה יכולה להנגיש ולפתח יכולת הרפיה מכיוון שהיא מפחיתה את הפעילות הסימפתטית מערכת העצבים (לחימה או בריחה) מעורבת לעתים קרובות כאשר ילדים, בדומה למבוגרים, חשופים לעומס חושי. כשמערכת העצבים הפאראסימפתטית מופעלת, היא מגבירה את יכולת שלנו להתמקד וללמוד. לפיכך יוגה גם מפחיתה חרדה בקרב צעירים כמו גם קשישים יוגה עשויה לסייע בהתפתחות בריאה ולמידה לכל החיים.
כפי שכבר צוין, מומלץ לקדם יוגה בריאות הנפש (16, 21) ולהגברת החוסן והוויסות העצמי
אנו חושבים שעדיין יש צורך במערך המלצות כיצד לתרגל יוגה עם ילדים ונוער, שמבוססים על נקודת מבט תרבותית ועל התפתחות הילד וסוציולוגיה של ילדות. יוגה מקודמת לעתים קרובות כטוב אוניברסלי, משמעת, עם פילוסופיה ותרגול להשגת איזון ופיתוח אישי. ובכל זאת, הפדגוגיה של היוגה צריכה להיות בעל גישה שונה ומיוחדת ומותאמת לגיל ולתרבות של של המתרגלים הצעירים.
יתר על כן, אנו מאמינים כי הוראת היוגה צריכה להיות רצינית מקצועית מעמיקה ורב תחומי, אך מבוססת על צרכי הילדים וחיי היומיום, עם גישה משעשעת וכיפית.
דִיוּן
מאמר זה טוען שיוגה יכולה להיות כלי בעל ערך לילדים. אנו סבורים כי ההצהרה הבאה חלה גם על ילדים וצעירים: “אם תתרגל יוגה כל יום בהתמדה, תוכל להתמודד עם סערת החיים ביציבות בבגרות"
כיום המגזר העסקי הכיר בערך היוגה בעולם מוכר וידוע ונפוץ במסגרות שונות של פנאי ממרכזי כושר ומרכזים קהילתיים, יחד עם זאת, בתי ספר, גני הילדים והמגזר הציבורי של החינוך אינם עוקבים אחר מגמה זו, למרות האחריות העיקרית שלהם שהיא פיתוח מלוא הפוטנציאלים של ילדים וצעירים.
הילדים של היום דורשים שיטת לימוד יצירתית ואינטראקטיבית ולקיחת חלק בתהליך ההוראה -הלמידה. הגישה הזו מתאים גם ללימוד יוגה. כך, אם נוכל לתקשר עם ילדים וצעירים ביעילות, הם יכולים לאמץ יוגה ככלי רב עוצמה לעצמם למזער מתח, כמו גם לפתח חוסן להתמודד עם זה.
אנו מאמינים שיש צורך להתמקד במחקר מעמיק כדי להבין את הדרך שבה ילדים וצעירים יכולים
ליהנות מלימוד יוגה, לקיים אותה בפועל ולהשתמש בה בחיי היומיום.
ילדים עשויים להשתמש ביוגה בכל סוג של מצבי לחץ רגשי וחברתי. מבחינה חברתית, אנו צופים שתרגול ערכי היוגה יכול להפוך אנשים לרגישים חברתית; מכאן שהוא עשוי להגדיל את הסבירות שילדים וצעירים יעסקו בפעילות אזרחית ויעצבו חברה טובה יותר.
כאמור, לתרגול יוגה יש את הפוטנציאל לשיפור בריאותם הנפשית של ילדים ואֲנָשִׁים צעירים
טענתנו היא שילדים וצעירים הם סוכני חיברות, בעלי יכולת מתפתחת לפתח את העצמי והחברה,
ויוגה היא אמצעי להשגת רווחה הוליסטית לילדים ומבוגרים. וניתן להביא מסגרת ערכית מושגית זו של הפרט והחברה לתוך רצף של שיקום מערכות חברתיות דמוקרטיות, ליוגה ובריאות הנפש של ילדים וצעירים
במאמר זה, התייחסנו לכמה גורמי לחץ שאליהם ילדים נחשפים בחיי היומיום שלהם בחברות מודרניות,
כולל עלייה בציפיות ושימוש נרחב במדיה ובתקשורת בקרב ילדים.
הטענה היא, שילדים וצעירים זקוקים ליוגה שתתמוך בניהול מתח, ויסות עצמי והתפתחות בריאה.
כפי ש שהוזכר קודם לכן, מחקר על השפעות היוגה על ילדים ובריאותם הנפשית והרווחה של הצעירים נמצאים בשלב מוקדם.
חשוב לזכור מה שאקטה האלסה - חלוצה בהוראת היוגה לילדים מציעה:
יוגה לילדים אינה גרסה פשוטה יותר של יוגה למבוגרים, זהו תרגול ייחודי. חאלסה גם מדגיש זאת. חשוב לפגוש ילדים במקום שבו טבעי להם להיות, ולחוות יוגה דרך הנאה וכיף. המוטיבציה הבסיסית של הוראת יוגה לילדים צריכה להיות, שאימון היוגה מחזק את ההערכה העצמית של הילדים, מאפשר להם התמקדות כלפי פנים, בגופם ברגשות ובמחשבות שלהם, ברצון שלהם לבוא לידי ביטוי, וההבנה שלהם את עצמם מבפנים.
"יוגה היא הגבלת תנודות התודעה, אז שרוי הרואה בצורתו שלו". יוגה סוטרה, פטנג'לי
תרגום ועריכה: אסנת ישראלי 2025 כל הזכויות שמורות לאסנת ישראלי
מקור:
Frontiers in Psychiatry | Affective Disorders and Psychosomatic Research April 2014 | Volume 5 | Article 35 | 6