logo

משחקי יוגה תנועה ושקט

July 29, 2024

משחק הוא דרך הלימוד הטובה ביותר! אמר אלברט איינשטיין הגאון

 

קבלו רשימת משחקי תנועה משולבים בתרגילי יוגה:

 

  • אחרי המנהיג מתאים לגיל 5 ומעלה.

 

מתחלקים לקבוצות של 4-5 ילדים בקבוצה: 
עמידה בטור. מתקדמים לפי הנחית המדריך (הליכה,קפיצה, דילוג,הליכת 4 ,על הברכיים וכו). לסימן עצור (צלצול קערה או פעמון או משהו אחר) המנהיג (הראשון בטור) בוחר ומבצע אסאנה שאר הקבוצה מחקה אותו. נשארים בתנוחה והמדריך סופר מ-1-10 (תלוי בגיל הילדים). 
לסיום, המנהיג עובר לסוף הטור, והבא אחריו הופך להנהיג.

 

עם הקלפים: אפשר לחלק קלפים לילדים לפני שמתחילים כדי שלא ייווצר שילד לא יודע מה לעשות.

 

הערות:

 

המדריך משנה את צורת ההתקדמות בכל החלפת מנהיג.

 

לאחר שהילדים למדו ותרגלו את המשחק ניתן לעבור למשחק המורכב יותר.

 

המשחק המורכב:

 

המנהיג בוחר גם צורת ההתקדמות וגם את האסאנה. האסאנה תהיי שונה מצורת ההתקדמות. לדוגמא: הילד בחר להתקדם בקפיצות צפרדע, ולסימן עצור נעמד בתנוחת העץ.

 

 

 

  • הטור הזריז

 

מסתדרים בקבוצות של 4-5 ילדים. כל קבוצה מחליטה על תנוחה .מתקדמים במרחב לצלילי המוסיקה ,כשהמוסיקה נעצרת כל קבוצה מסתדרת בתנוחה שהחליטה .

 

הערות:

 

לפני כל יציאה למרחב מחליטה הקבוצה על תנוחה חדשה (או בחירה מתוך הקלפים)

 

בכל יציאה למרחב כל אחד מחליט לעצמו ומשנה את צורת התקדמות.

 

צורות התקדמות אפשריות: צב=בישיבה

 

                                              גמל=על הברכיים

 

                                              עכבר=על שש

 

                                              כלב =ארבע

 

                                               קנגורו = שתי רגלים יחד

 

הערה: רצוי שהמדריך ייתן רעיונות לצורות ההתקדמות.

 


 

  • תופסת אסאנות (תנוחות)
     
    ילד אחד הוא התופס, שאר הילדים בורחים .כל ילד שנוגעים בו עומד בתנוחת הכלב או כל תנוחה שהמדריך בוחר.

 

  אפשרויות ההצלה:1. על ידי המדריך(בכדי לתת לילדים זמן שהייה )

 

                                 2.מעבר של ילד אחר בגשר שנוצר(בתנוחות שישנה אפשרות )

 

                                 3. נגיעה של חבר בילד שניתפס.

 

 

 

הערות:על  צורת התקדמות בזמן המנוסה (קפיצה על רגל אחת,ישיבה ,על שש,על ארבע,)בהתאם לגיל הילדים ולמרחב העומד לרשותנו.

 

* לאחר שהילדים למדו והתנסו  רצוי להוסיף תופסים.

 

 

 

  • אני רואה...(צבע ורוד)

 

יוצרים כמה מרחבים עם 4 צבעים שונים. אפשר לפי צבעי המזרונים השונים אם יש.

 

אפשר גם לפי הצבעים שיש בקלפי היוגה.

 

על כל מזרון שמים קלף עם תנוחת יוגה.

 

המדריך אומר: אני רואה.... (כחול ).

 

הילדים מגיעים למזרון בצבע [ כחול]נכנסים לתנוחה.

 

 

 

לצעירים-החנות או מה מוכרים היום?

 

המדריך הוא המוכר בעל "החנות".

 

הילדים שואלים אותו,מה מוכרים היום? המדריך אומר פרפרים (או כל אסאנה אחרת)הילדים נכנסים לתנוחה,עד שהמדריך אומר: נגמרו הפרפרים בחנות.המדריך מזמין ילד אחר להיות המוכר. 

 

אפשרות נוספת

 

המדריך הוא המוכר. הוא בוחר מספר קלפים עם תנוחות. ילד אחד ניגש אליו ושואל: כל לד אחד ניגש בתורו מסתכל על תנוחות היוגה ואומר ושואל אותו, יש לך פרפר? (או כל אסאנה אחרת) 

 

אם יש לו את הקלף המדריך המוכר אומר כן יש לי היום בחנות פרפרים אתה רוצה לבחור? הילדים נכנסים לתנוחה, והילד בחור את הפרפר, ומתחלפים. הילד שבחר ניגש לחנות וכולי'. עד שהמדריך אומר: נגמרו ....

 

  • טלפון שבור

 

הילדים יושבים ב2 שורות או יותר.

 

המדריך קורא לילד הראשון בכל טור ומראה לו קלף עם תנוחה

 

הילד לוחש לחברו הראשון לשני עד שמגיעים לאחרון

 

הילד האחרון מבצע את התנוחה ואחריו כל חברי הטור

 

הקבוצה שביצעה נכון את התנוחה - ניצחה

 

 

 

  • דירה להשכיר

 

קובעים מי היונה.

 

אביזרים :חבלים\מזרונים\חגורות (כרטיסיות )(ללמד קודם את המילה החלף)

 

כל ילד בונה לעצמו דירה מחבל (בית לאסאנה) ועומד בתוכו. היונה  עובר בין הבתים ושואל טוק טוק טוק, האם יש דירה להשכיר? לא נמצאה דירה הוא אומר החלף.

 

על הילדים לעזוב את הדירות שלהם ולעבור לדירה אחרת .בזמן המעבר רשאי המדריך להיכנס לדירה פנויה. הילד שנשאר ללא דירה עובר בין הדירות ושואל האם יש דירה להשכיר.

 

 

 

הערות:

 

  • בכל דירה תמונה מהכרטיסיות והילד יעמוד בהתאם.
  • רק הילד-יונה  אומר את המילה –החלף.
  • *אחרי שלמדו את המשחק יוציא המדריך בהדרגה "דירות"
  • בחירה חופשית לתנוחה בתוך הדירה
  • בזוגות: אותו רעיון רק כשהמדריך אומר החלף כל ילד מומצא זוג והם עושים יחד את התנוחה.
  • אפשר להוציא בהדרגה מזרונים. ילדים ללא מזרון נשארים לעמוד במקומם\מצטרפים למזרון אחר עד שלא נשאר מקום בכלל.

 


 

 שחררו את הדימיון והמציאו עוד משחקים.

 


בהצלחה!

פטנג'לי היה האדם הראשון שהציג את המסורת העתיקה של היוגה בצורה שיטתית. לפיכך הוא נחשב למייסד היוגה
By אסנת ישראלי February 6, 2025
פטנג'לי היה הראשון שהציג את המסורת העתיקה של היוגה בצורה שיטתית. לפיכך הוא נחשב למייסד היוגה, לפני יותר מאלפיים שנים. מסתורין רב נסוב סביב דמות זו, וסיפור לידתו הוא סיפור מעניין מאד
על תרומתה של יוגה לרווחה ובריאות הנפש בקרב ילדים ונוער
By אסנת ישראלי January 6, 2025
יוגה לילדים אינה גרסה פשוטה יותר של יוגה למבוגרים, זהו תרגול ייחודי. חשוב לתרגל יוגה עם ילדים במקום שבו טבעי להם להיות, ולחוות יוגה דרך הנאה וכיף. השאיפה הבסיסית של הוראת יוגה לילדים צריכה להיות, שאימון היוגה מחזק את ההערכה העצמית של הילדים, מאפשר להם התמקדות כלפי פנים, בגופם ברגשות ובמחשבות שלהם, נותנת מקום לרצון שלהם לבוא לידי ביטוי, ותורמת להבנה שלהם את עצמם מבפנים.
כל ילד הוא יחיד ומיוחד, זו אינה קלישאה. אף אחד מאיתנו ומילדנו אינו דומה לאף שכן או חבר אח או הורה אח
By אסנת ישראלי August 5, 2024
כל ילד הוא יחיד ומיוחד, זו אינה קלישאה. ילדים יתחברו בטבעיות לתרגול יוגה אם נתרגל איתם על פי החוזקות שלהם, בדרך בה הם מבינים ורואים את העולם. אם נדע לעזור לו להביא לידי ביטוי את הפוטנציאל שטמון דרך סוגי תרגול שונים וטכניקות. אף אחד מאיתנו ומילדנו אינו דומה לאף שכן או חבר אח או הורה אחר. לכל ילד יש את ההעדפות שלו החוזקות שלו ודברים המניינים רק אותו, ודרך שבה הוא מבין ורואה את העולם.
עוד מאמרים
Share by: