555-555-5555
mymail@mailservice.com
במהלך קריאת המאמר המאמר
'יוגה כתרפיה לילדים ונוער- המדריך למטפל' (2010), התבהר לי, שבכל פעם שאני קוראת טקסטים על יוגה, אני מגלה עוד יתרונות שלה, כמו מעיין בלתי נגמר. עוד מעלה פיזית או מנטאלית. יותר מזה הבנתי שמעבר לתרומה שלה לכל אינדיבידואל, היא פונה להמון קהילות. אפשר לתרגל אותה לבד, בזוגות (אקרו-יוגה), הורים-ילדים, אנשים עם צרכים מיוחדים, אחד על אחד או בקבוצות. אפשר בעזרת הגוף לשפר יכולות ספציפיות בחיים. מה שלא בהכרח מקבלים משאר הפעילויות הפיזיות. בנוסף, זו עוד שפה שמחברת בין אנשים ברחבי העולם שקיבלו את מתנת היוגה.
אני יודעת שיוגה עוזרת לאנשים מכל הגילאים להישאר מאוזנים ושלווים יותר. עם זאת בפעם הראשונה קיבלתי זווית ראייה נוספת שמתייחסת לעומס העצום על הילדים. מעצם היותם מתבגרים ובונים את עצמם בעולם הזה, כשהם מוקפים בציפיות, אופציות ובחירות שעליהם לעשות. החשיבות של היוגה פתאום נראית לי כפולה עבורם. במטרה לפצות על המקום הלחוץ והדורש של הסביבה, ולהעניק להם מרחב שבו יוכלו לחזור קצת לשורש ואל עצמם. במיוחד עם המדיה שתופסת חלק גדול יותר בעולם שלהם, חשוב לעשות משהו שיחבר אותם לגוף, לקרקע ולחיים מחוץ למסך באופן כללי.
הרגשתי שאני קוראת את המאמר וחווה אותו בצורה כפולה. גם כחלק מהדור המדובר, כצעירה שהדור שלה טובע באינסוף אפשרויות וציפיות שלעיתים מעיקים בצורה של לחץ. וגם מהסתכלות קדימה איך העולם שלנו והקצב שלו עתיד וכבר משפיע על הילדים. התמלאתי הודיה שהילדות שלי עוד הייתה שונה וכנראה הייתה שייכת לדור האחרון שלא היה מחובר למסך. שהייתה לי ילדות של משחקים בשכונה ולא של טאבלט. שהעולם הויראלי נכנס לעולמי רק כשהייתי בתחילת השירות הצבאי. אני לא מצליחה לתאר מה זה לגדול בצורה כזאת מבלי להכיר משהו אחר. המדיה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם מאז שנולדו. תרגול יוגה יכול לעזור להם לפתח משמעת עצמית ולפתח את האישיות שלהם.
אני יודעת שכל גיל מביא איתו את האתגרים שלו, אבל יש משהו משנה חיים בהטמעת חיבור עם עצמנו מגיל קטן. מצד אחד קל לשכוח מה זה להיות ילדים כשאנחנו עסוקים בלהיות בוגרים. מצד שני דווקא בגלל שהיינו שם וחווינו את זה, יש לנו חובה לזכור ולהבין יותר מה זה להיות בתחילת דרכך בעולם הגדול הזה.
משהו שלקחתי איתי מהמאמר הוא האחריות החברתית שיש לנו להשפיע על ילדים ולהאיר להם כבר כשהם קטנטנים. זה לא משהו שיגמר באיכות החיים האישיים שלהם, אלא ככה נוכל לעצב חברה סבלנית יותר. ושוב עולה מולי הגדולה של היוגה על פני סוגים אחרים של הנעת הגוף. יש לה יכולת אמיתית להשפיע על החברה, לשפר אותה ואת היחס שלנו אחד אל השני. ולנו כמורים ליוגה לילדים ונוער, יש את היכולת לאפשר לה לעשות קסמים.
עדן לוי היא מורה בתיכון ברנקו-וויס באילת, הטקסט נכתב במסגרת הכשרתה כמדריכת יוגה לילדים אפריל 2021 .
*ביביליוגרפיה:
YOGA AS A COMPLEMENTARY THERAPY FOR CHILDREN AND ADOLESCENTS: A Guide for Clinicians by LISA C. KALEY-ISLEY, PhD, RYT-500; JOHN PETERSON, MD; COLLEEN FISCHER, PhD; and EMILY PETERSON, CYT
Psychiatry (Edgemont) 2010;7(8):20–32
Dr. Kaley-Isley is from the University of Colorado School of Medicine, Division of Psychiatry, Denver, Colorado; Dr. Peterson is Director, Child and Adolescent Psychiatric Services, Denver Health Medical Center and Associate Professor, Department of Psychiatry, University of Colorado School of Medicine, Denver, Colorado; Dr. Fischer is from Denver Health Medical Center and the University of Colorado School of Medicine, Division of Psychiatry, Denver, Colorado; and Ms. Peterson is from Beloit College, Beloit, Wisconsin.